Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności z zakresu organizacji wsparcia i pracy z dzieckiem / uczniem z ADHD, to szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- rozpoznasz symptomy ADHD i wesprzesz rodziców na drodze diagnozy,
- rozwiniesz kompetencje w zakresie diagnozy i oceny funkcjonalnej dziecka / ucznia z ADHD,
- opracujesz wymaganą dokumentację pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia / dziecka z ADHD,
- poznasz metodykę zajęć specjalistycznych dla dzieci / uczniów z ADHD,
- dowiesz się, jak organizować zajęcia w sposób ułatwiający koncentrację dzieciom z ADHD i interesujący pozostałych uczniów,
- wzmocnisz kompetencje z zakresu współpracy z rodzicami dziecka / ucznia z ADHD.
Ramowy program szkolenia:
- ADHD – charakterystyka zaburzenia na różnych etapach rozwoju, kryteria diagnostyczne.
- ADHD – ogólne zasady i metody pracy.
- Dziecko z ADHD w przedszkolu – wczesne wspomaganie rozwoju.
- Uczeń z ADHD w szkole – formalna strona funkcjonowania i dokumentacja.
- Uczeń z ADHD w klasie – jak pracować, by integrować i wspierać wszystkich uczniów.
- Współpraca wychowawcza z rodzicami ucznia / dziecka z ADHD.
Metodyka szkolenia:
burza mózgów, wymiana doświadczeń, dzielenie się przykładami dobrych praktyk, miniwykład z wykorzystaniem prezentacji i przygotowanych materiałów, warsztat umiejętności praktycznych: praca indywidualna, praca
w grupach (na szkoleniach stacjonarnych);
Forma i czas szkolenia:
realizacja od 26.08.2024
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / bez ograniczeń
Materiały dla uczestników:
- e-narzędziownik