Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak efektywnie wykorzystać dane z badań i diagnoz, które pochodzą z systemu egzaminacyjnego oraz badań i diagnoz prowadzanych przez kuratorów oświaty?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Analizujesz wyniki diagnoz oraz egzaminów,
- Określasz tendencje w osiągnięciach edukacyjnych swojej szkoły,
- Potrafisz wskazać mocne strony edukacji szkolnej (które należy uwydatniać) oraz jej słabe strony (które wymagają jeszcze pracy),
- Umiesz formułować wytyczne do programów naprawczych.
Ramowy program szkolenia:
- POZIOM
- Wymagania MEN wobec szkół i placówek, w tym zapisy Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz zapisy zmieniające to rozporządzenie z dnia 1 września
2021 r. - Uzasadnienie konieczności analizowania wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych.
- Związek wymagań z kontrolą jako formą nadzoru pedagogicznego.
- Określanie celów diagnozowania osiągnięć uczniów.
- Poznanie metod pozyskiwania informacji z analizy wyników różnych diagnoz i egzaminów zewnętrznych.
- Podniesienie poziomu świadomości, że każdy nauczyciel jest współodpowiedzialny za efekty kształcenia placówki.
2. POZIOM
- Analiza wyników diagnoz szkolnych.
- Formułowanie wniosków wynikających z analiz szkolnych.
- Analiza wyników egzaminów zewnętrznych i formułowanie płynących z nich wniosków.
- Identyfikowanie przyczyn niezadowalających wyników leżących po stronie ucznia i określanie zakresu potrzebnego uczniowi wsparcia.
- Przygotowanie do zespołowego planowania zmian metod i sposobów pracy nauczycieli służących poprawie wyników kształcenia.
- Planowanie w zakresie organizacji – wsparcie w szkole i w jego pozyskaniu poza szkołą.
- Wymagania MEN wobec szkół i placówek, w tym zapisy Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz zapisy zmieniające to rozporządzenie z dnia 1 września
Metodyka szkolenia:
wykład z prezentacją, burza mózgów, mapa myśli, dyskusja, poker kryterialny, praca w grupach, techniki myślenia krytycznego: rutyny: widzę – myślę – zastanawiam się
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty Pracy.
2. Prezentacje.
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 03011, czas trwania: 3x45min
- zna wymagania MEN wobec szkół i placówek;
- określa cele diagnozowania osiągnięć uczniów;
- określa, jakie informacje można pozyskać z analizy wyników różnych diagnoz i egzaminów zewnętrznych;
- uzasadnia konieczność analizowania wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych;
- potrafi wykazać, że każdy nauczyciel jest współodpowiedzialny za wyniki ewaluacji pracy szkoły.
Poziom 2, kod poziomu: 03012, czas trwania: 3x45min
- analizuje wyniki diagnoz szkolnych i formułuje wnioski wynikające z analiz;
- analizuje wyniki egzaminów zewnętrznych i formułuje wnioski wynikające z analiz;
- identyfikuje przyczyny niezadowalających wyników leżące po stronie ucznia i zapewnia mu pomoc;
- organizuje wsparcie w szkole i pomaga zdobyć je poza szkołą.