Stacjonarne
webinar
e-wykład
Mierz wysoko – wykorzystanie wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych do ewaluacji pracy szkoły

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak efektywnie wykorzystać dane z badań i diagnoz, które pochodzą z systemu egzaminacyjnego oraz badań i diagnoz prowadzanych przez kuratorów oświaty?

To szkolenie jest dla Ciebie!

Nauczyciele po odbytym szkoleniu:

  • analizują wyniki diagnoz oraz egzaminów,
  • określają tendencje w osiągnięciach edukacyjnych swojej szkoły,
  • wskazują mocne strony edukacji szkolnej (które należy uwydatniać) oraz jej słabe strony (które wymagają jeszcze pracy),
  • formułują wytyczne do programów naprawczych.

Program szkolenia

Poziom 1 – treści szkolenia

  1. Wymagania MEN wobec szkół i placówek, w tym zapisy Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz zapisy zmieniające to rozporządzenie z dnia 1 września
    2021 r.
  2. Uzasadnienie konieczności analizowania wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych.
  3. Związek wymagań z kontrolą jako formą nadzoru pedagogicznego.
  4. Określanie celów diagnozowania osiągnięć uczniów.
  5. Poznanie metod pozyskiwania informacji z analizy wyników różnych diagnoz i egzaminów zewnętrznych.
  6. Podniesienie poziomu świadomości, że każdy nauczyciel jest współodpowiedzialny za efekty kształcenia placówki.

Poziom 2 – treści szkolenia

  1. Analiza wyników diagnoz szkolnych.
  2. Formułowanie wniosków wynikających z analiz szkolnych.
  3. Analiza wyników  egzaminów zewnętrznych i formułowanie płynących z nich wniosków.
  4. Identyfikowanie przyczyn niezadowalających wyników leżących po stronie ucznia i określanie zakresu potrzebnego uczniowi wsparcia.
  5. Przygotowanie do zespołowego planowania zmian metod i sposobów pracy nauczycieli służących poprawie wyników kształcenia.
  6. Planowanie w zakresie organizacji – wsparcie w szkole i w jego pozyskaniu poza szkołą.

    Forma szkolenia:

    Czas trwania szkolenia stacjonarnego:  3 x 45 minut
    Czas trwania webinaru: 2 x 45 minut
    Czas trwania wykładu/e-wykładu: 3 x 45 minut

Po szkoleniu uczestnik:

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 03011, czas trwania: 3x45min

  • zna wymagania MEN wobec szkół i placówek;
  • określa cele diagnozowania osiągnięć uczniów;
  • określa, jakie informacje można pozyskać z analizy wyników różnych diagnoz i egzaminów zewnętrznych;
  • uzasadnia konieczność analizowania wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych;
  • potrafi wykazać, że każdy nauczyciel jest współodpowiedzialny za wyniki ewaluacji pracy szkoły.

Poziom 2, kod poziomu: 03012, czas trwania: 3x45min

  • analizuje wyniki diagnoz szkolnych i formułuje wnioski wynikające z analiz;
  • analizuje wyniki egzaminów zewnętrznych i formułuje wnioski wynikające z analiz;
  • identyfikuje przyczyny niezadowalających wyników leżące po stronie ucznia i zapewnia mu pomoc;
  • organizuje wsparcie w szkole i pomaga zdobyć je poza szkołą.