Stacjonarne
Online
MEN
Mierz wysoko – wykorzystanie wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych do ewaluacji pracy szkoły

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak efektywnie wykorzystać dane z badań i diagnoz, które pochodzą z systemu egzaminacyjnego oraz badań i diagnoz prowadzanych przez kuratorów oświaty?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Analizujesz wyniki diagnoz oraz egzaminów,
  • Określasz tendencje w osiągnięciach edukacyjnych swojej szkoły,
  • Potrafisz wskazać mocne strony edukacji szkolnej (które należy uwydatniać) oraz jej słabe strony (które wymagają jeszcze pracy),
  • Umiesz formułować wytyczne do programów naprawczych.

Ramowy program szkolenia:

  1. POZIOM
    1. Wymagania MEN wobec szkół i placówek, w tym zapisy Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz zapisy zmieniające to rozporządzenie z dnia 1 września
      2021 r.
    2. Uzasadnienie konieczności analizowania wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych.
    3. Związek wymagań z kontrolą jako formą nadzoru pedagogicznego.
    4. Określanie celów diagnozowania osiągnięć uczniów.
    5. Poznanie metod pozyskiwania informacji z analizy wyników różnych diagnoz i egzaminów zewnętrznych.
    6. Podniesienie poziomu świadomości, że każdy nauczyciel jest współodpowiedzialny za efekty kształcenia placówki.

     

    2. POZIOM

    1. Analiza wyników diagnoz szkolnych.
    2. Formułowanie wniosków wynikających z analiz szkolnych.
    3. Analiza wyników  egzaminów zewnętrznych i formułowanie płynących z nich wniosków.
    4. Identyfikowanie przyczyn niezadowalających wyników leżących po stronie ucznia i określanie zakresu potrzebnego uczniowi wsparcia.
    5. Przygotowanie do zespołowego planowania zmian metod i sposobów pracy nauczycieli służących poprawie wyników kształcenia.
    6. Planowanie w zakresie organizacji – wsparcie w szkole i w jego pozyskaniu poza szkołą.

Metodyka szkolenia:

wykład z prezentacją, burza mózgów, mapa myśli, dyskusja, poker kryterialny, praca w grupach, techniki myślenia krytycznego: rutyny: widzę – myślę – zastanawiam się

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty Pracy.
2. Prezentacje.

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 03011, czas trwania: 3x45min

  • zna wymagania MEN wobec szkół i placówek;
  • określa cele diagnozowania osiągnięć uczniów;
  • określa, jakie informacje można pozyskać z analizy wyników różnych diagnoz i egzaminów zewnętrznych;
  • uzasadnia konieczność analizowania wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych;
  • potrafi wykazać, że każdy nauczyciel jest współodpowiedzialny za wyniki ewaluacji pracy szkoły.

Poziom 2, kod poziomu: 03012, czas trwania: 3x45min

  • analizuje wyniki diagnoz szkolnych i formułuje wnioski wynikające z analiz;
  • analizuje wyniki egzaminów zewnętrznych i formułuje wnioski wynikające z analiz;
  • identyfikuje przyczyny niezadowalających wyników leżące po stronie ucznia i zapewnia mu pomoc;
  • organizuje wsparcie w szkole i pomaga zdobyć je poza szkołą.