Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak jak wspierać ucznia w aktywnym uczeniu się?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu:
- poznają wybrane narzędzia aktywizacji oraz metody aktywizujące uczniów;
- otrzymają wiedzę o psychologicznych warunkach aktywizacji uczniów, aby przeanalizować swoje lekcje;
- określą cele, które chcą osiągnąć poprzez aktywizację uczniów;
- nauczą się zapraszać uczniów do współdecydowania o aktywności klasy;
- nauczą się planować działalność wychowawczą z uwzględnieniem oddawania uczniom odpowiedzialności za jakość współpracy w klasie.
Celem zajęć jest przygotowanie nauczycieli do korzystania z metod i narzędzi dydaktycznych wspierających aktywizację uczniów.
Poziom pierwszy to przegląd metod i narzędzi aktywizujących uczniów, mający na celu uporządkowanie wiedzy na temat aktywnych metod nauczania.
Poziom drugi będzie poświęcony wykorzystywaniu metod i narzędzi aktywizujących uczniów.
Na poziomie trzecim uczestnicy będą planować działalność wychowawczą z uwzględnieniem przekazywania uczniom odpowiedzialności za jakość współpracy w klasie. Dowiedzą się, jak zachęcać dzieci i młodzież do współdecydowania o aktywności grupy oraz jak aktywizować uczniów na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma szkoleniowa:
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01021, czas trwania: 3x45min
zna i stosuje wiedzę o psychologicznych uwarunkowaniach aktywizacji uczniów w celu analizy prowadzonych lekcji;
planuje pracę wychowawczą, uwzględniając odpowiedzialność uczniów za jakość współpracy w klasie;
Poziom 2, kod poziomu: 01022, czas trwania: 3x45min
- zna i stosuje wiedzę o psychologicznych uwarunkowaniach aktywizacji uczniów w celu analizy prowadzonych lekcji;
- planuje pracę wychowawczą, uwzględniając odpowiedzialność uczniów za jakość współpracy w klasie;
Poziom 3, kod poziomu: 01023, czas trwania: 3x45min
- zna i stosuje wiedzę o psychologicznych uwarunkowaniach aktywizacji uczniów w celu analizy prowadzonych lekcji;
- planuje pracę wychowawczą, uwzględniając odpowiedzialność uczniów za jakość współpracy w klasie;