Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wykorzystać błąd, by Twoi uczniowie uczyli się samodzielnie, świadomie i odpowiedzialnie?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Zrozumiesz znaczenie błędu w procesie uczenia się i nauczania.
- Dowiesz się, na czym polega pedagogika błędu i jakie kompetencje rozwija praca z błędem.
- Nauczysz się, jak organizować proces nauczania-uczenia się, aby pomagać uczniom skutecznie się uczyć.
- Poznasz strategie pracy z błędem.
Ramowy program szkolenia
- Doświadczenie błędu w odczuciu uczestników szkolenia.
- Pedagogika versus kultura błędu.
- Od czego rozpocząć pracę z błędem.
- Fundamenty/ wartości konstrukcji procesu nauczania.
- Proces uczenia się – nauczania, a miejsce i rola błędu w tym procesie.
- Rola nauczyciela w motywującym podejściu do nauczania.
- Typologia błędów uczniowskich.
- Jak organizować proces nauczania – uczenia się, aby pomagać uczniom w pracy nad błędami?
- Błąd jako informacja zwrotna – strategie pracy z błędem.
Metodyka szkolenia:
burza mózgów, miniwykład, wędrujące plakaty, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, praca w parach/praca w grupach.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty ćwiczeń.
2. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
opisy strategii pracy z błędem oraz przykłady wykorzystania poszczególnych strategii w procesie nauczania–uczenia się.