Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak udoskonalić swoje umiejętności prowadzenia obserwacji pedagogicznych, mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych uczniów, dokumentowania tych obserwacji oraz ich praktycznego wykorzystania w celu udzielania uczniom odpowiedniego wsparcia?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- zdobędziesz umiejętności w zakresie diagnozy pedagogicznej, opisu i analizy przypadku;
- będziesz umiał umieć wskazać możliwe przyczyny trudności szkolnych;
- dowiesz się, jak odkrywać mocne i słabe strony uczniów;
- dowiesz się, jak podnosić motywację i wzmacniać poczucie własnej wartości uczniów mających problemy w nauce;
- będziesz potrafić praktycznie zastosować wskazane umiejętności podczas określania środowiska wsparcia i tworzenia szkolnego programu pomocy uczniom.
Ramowy program szkolenia
MODUŁ I
W pierwszym module uczestnicy szkolenia skupią się na planowaniu diagnozy pedagogicznej dotyczącej rozwoju poznawczego uczniów, wykorzystaniu jej wyników podczas dokonywania opisu i analizy hipotetycznych przypadków wraz z określaniem mocnych i słabych stron obserwowanych uczniów.
MODUŁ II
Drugi moduł zostanie poświęcony wskazywaniu możliwych przyczyn trudności szkolnych, dobieraniu zadań do możliwości uczniów, motywowaniu uczniów do pokonywania trudności, wspieraniu ich we wzmacnianiu poczucia własnej wartości. Ważnym elementem będzie zbudowanie świadomości wpływu oceny sytuacji osobistej ucznia na jego poczucie własnej wartości i osiągane sukcesy.
MODUŁ III
W trzecim module na podstawie doskonalonych umiejętności uczestnicy szkolenia zajmą się przygotowaniem koncepcji organizacji środowiska wsparcia oraz tworzeniem szkolnego programu pracy z uczniem mającym trudności edukacyjne.
Metodyka szkolenia:
Planowanie procesu uczenia się zostało oparte na wykorzystaniu dotychczasowego doświadczenia i umiejętności uczestników. Dbając o ich wewnętrzną motywację, która jest jednym z warunków powodzenia szkolenia, trener nie tylko zapozna uczestników z celami i korzyściami płynącymi z aktywnego uczestnictwa w szkoleniu, ale także umożliwi im wyrażenie własnych oczekiwań i obaw. W trakcie szkolenia często będą wskazywane możliwości zastosowania pozyskanej wiedzy w praktyce, by uczestnicy mogli doskonalić umiejętność radzenia sobie w konkretnych sytuacjach. Ważnym czynnikiem jest także budowanie właściwej atmosfery opartej na wzajemnym szacunku, współdziałaniu i wsparciu.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy
2. Prezentacje
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01141, czas trwania: 3x45min
- planuje diagnozę pedagogiczną rozwoju poznawczego ucznia;
- wskazuje mocne i słabe strony ucznia;
- wskazuje przyczyny trudności edukacyjnych ucznia;
- zna zasady budowania systemu motywacji;
- wspiera poczucie własnej wartości ucznia.
Poziom 2, kod poziomu: 01142, czas trwania: 3x45min
- wskazuje przyczyny trudności edukacyjnych ucznia;
- dobiera zadania do możliwości dziecka;
- tworzy system motywacji;
- pomaga uczniowi budować poczucie własnej wartości.
Poziom 3, kod poziomu: 01143, czas trwania: 3x45min
- organizuje środowisko wsparcia dla ucznia;
- przygotowuje koncepcje współpracy z rodzicami i instytucjami / organizacjami / osobami mogącymi wspierać dziecko.