Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
co to znaczy uczeń trudny?
jak z nim pracować?
jak wspierać w nauce trudnego ucznia?
To szkolenie jest dla Ciebie.
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- Usystematyzowaną wiedzę na temat zachowań trudnego ucznia.
- Konkretne sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów.
- Podstawy umożliwiające planowanie diagnozy pedagogicznej.
- Umiejętność oceny mocnych i słabych stron swoich wychowanków.
oraz dowiedzą się:
- Jak wskazywać przyczyny trudności szkolnych.
- Jak dobierać zadania do możliwości ucznia.
- Jak motywować ucznia do pokonywania trudności.
- Jak wspierać dzieci we wzmacnianiu poczucia własnej wartości.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma szkoleniowa: stacjonarna lub zdalna.
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 × 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 × 45 minut
Czas trwania wykładu/ e-wykładu: 3 × 45 minut
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01141, czas trwania: 3x45min
- planuje diagnozę pedagogiczną rozwoju poznawczego ucznia;
- wskazuje mocne i słabe strony ucznia;
- wskazuje przyczyny trudności edukacyjnych ucznia;
- zna zasady budowania systemu motywacji;
- wspiera poczucie własnej wartości ucznia.
Poziom 2, kod poziomu: 01142, czas trwania: 3x45min
- wskazuje przyczyny trudności edukacyjnych ucznia;
- dobiera zadania do możliwości dziecka;
- tworzy system motywacji;
- pomaga uczniowi budować poczucie własnej wartości.
Poziom 3, kod poziomu: 01143, czas trwania: 3x45min
- organizuje środowisko wsparcia dla ucznia;
- przygotowuje koncepcje współpracy z rodzicami i instytucjami / organizacjami / osobami mogącymi wspierać dziecko.