Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wykorzystać najnowsze odkrycia neuronauki w procesie nauczania?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu:
- poznają strategię pracy z uczniami zakładającą inicjację twórczego rozwiązywania problemów;
- nauczą się wzmacniać ciekawość poznawczą uczniów wpływając na zwiększenie efektywności kształcenia;
- udoskonalą umiejętności wychowawcze i zastosują je w codziennej pracy;
- poznają sposoby wspierania rozwoju ucznia i samodzielności poznawczej ucznia.
Sprawdź, w czym szkolenie może być pomocne w Twojej placówce
Autorem programu szkolenia jest uznany autorytet w dziedzinie odkryć neuronauki – doktor Marek Kaczmarzyk. Program szkolenia wspiera nauczycieli w opracowywaniu pomysłów na prowadzenie aktywnych lekcji i zajęć, w efekcie których zostaje wzmocniona ciekawość i samodzielność poznawcza uczniów. Podczas szkolenia nauczyciele będą mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat postępu neuronauki w kontekście codziennej pracy z uczniami, z uwzględnieniem perspektywy ewolucyjnej.
Dowiedz się, jak będą pracować uczestnicy szkolenia
Podczas szkolenia uczestnicy będą zapraszani do aktywności wspierających uczenie się przyjazne mózgowi. Różnorodność form i metod pracy stosowanych w trakcie szkolenia podnosi świadomość uczestników w zakresie biologicznego podłoża zmian zachodzących w mózgu. Pozwala zrozumieć znaczenie aktywności w efektywnym uczeniu się oraz ilustruje sposób, w jaki „uczą się” neurony. Dzięki temu uczestnicy szkolenia lepiej zrozumieją potrzeby uczniów, takie jak potrzeba odpoczynku i zmiany aktywności.
Korzyści dla dyrektora
- Zainicjowanie bądź wzmocnienie ciekawości poznawczej uczniów wpływającej na zwiększenie efektów kształcenia szkoły.
- Budowanie innowacyjnej społeczności szkolnej nastawionej na stosowanie różnych metod i technik rozwijających twórcze myślenie.
- Wzmocnienie wizerunku szkoły jako instytucji efektywnie kształcącej swoich podopiecznych.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01081, czas trwania: 3x45min
- zna podstawy neuropsychologii rozwojowej oraz umie wykorzystać tę wiedzę, aby
efektywnie pracować z uczniami; - zna przebieg wczesnych etapów rozwoju ośrodkowego układu nerwowego;
- potrafi zdefiniować pojęcie neurodydaktyki oraz określić możliwe do osiągnięcia cele;
- rozumie znaczenie wiedzy o mózgu dla efektywnego nauczania i uczenia się.
Poziom 2, kod poziomu: 01082, czas trwania: 3x45min
- projektuje proces dydaktyczny z wykorzystaniem wiedzy o związkach pomiędzy uwagą a pamięcią w kierunku efektu motywacyjnego;
- określa podstawowe parametry treści nauczania oraz sposobów ich przekazywania utrudniających zacieranie engramów pamięciowych;
- rozróżnia u ucznia różne typy pamięci oraz dostosowuje przekaz do dominujących
kompetencji w tym zakresie; - wykorzystuje wiedzę z zakresu neurobiologii dotyczącą pracy mózgu do projektowania zajęć z uczniami.
Poziom 3, kod poziomu: 01083, czas trwania: 3x45min
- wyjaśnia mechanizm powstawania zjawisk lustrzanych i ich znaczenie przystosowawcze;
- rozumie zjawiska skalowania mechanizmów lustrzanych;
- dostosowuje swoje działania wychowawczo-dydaktyczne do możliwości rozwojowych swoich wychowanków.