Tematyka szkolenia: Indywidualizacja i specjalne potrzeby edukacyjne (SPE)
Zgodna z kierunkiem polityki oświatowej MEN na 2020/21 rok
Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak zgodnie z prawem zorganizować naukę i pracę wychowawczą ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- wiedzę na temat stosowania wybranych norm prawnych w praktyce
- umiejętność planowania i organizowania swojej pracy zgodnie z przepisami prawa
- umiejętności tworzenia przykładowych zapisów indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia
- przykładowe, wypełnione dokumenty potrzebne do organizowania pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
- poznają różnicę pomiędzy zdolnością a talentem wg metodologii Instytutu Gallupa
Forma szkolenia: stacjonarna lub online
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 x 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 x 45 minut
Czas trwania wykład/ e-wykład: 3 x 45 minut
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 05141, czas trwania: 3x45 min
- zna podstawowe zasady i strategie kształcenia włączającego i konsekwencje przestrzegania prawa w tym wytycznymi i dyrektywami UE;
- zna zasady organizacji kształcenia specjalnego w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej w oparciu o przepisy wykonawcze do ustaw: o systemie oświaty i prawa oświatowego;
- zna ogólne podstawy oraz zasady i konsekwencje przestrzegania prawa z uwzględnieniem dostosowanie wymagań, oceniania, wskazania do pracy, karty pracy, wydłużenia nauki na danym etapie edukacyjnym.
Poziom 2, kod poziomu: 05142, czas trwania: 3x45 min
- zna praktykę stosowania przepisów prawa określających wymiar organizacyjny pracy szkoły/przedszkola, rozumie aspekt prawny organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- zna podstawowe kryteria diagnostyczne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- wie jak dokumentować realizację zadań w oparciu o m.in. indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny opracowany w oparciu o wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia, dzienniki zajęć;
- organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świetle bieżących rozporządzeń.
Poziom 3, kod poziomu: 05143, czas trwania: 4x45 min
- jest świadomy sposobu finansowania kształcenia specjalnego ze szczególnym uwzględnieniem ustaw: o finansowaniu zadań oświatowych, systemu informacji oświatowej, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego z uwzględnieniem zadań oświatowych (Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej);
- zna sposoby egzekwowania prawa finansowego na podstawie wybranych wyroków WSA oraz w zakresie dowozy uczniów niepełnosprawnych.