Stacjonarne
Online
MEN
Dojrzałość emocjonalno-społeczna dziecka i ucznia a autorytet osoby dorosłej

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak budować autorytet w relacjach z uczniami oraz poznają sposoby intensyfikowania działań wychowawczych na rzecz dojrzałości emocjonalno-społecznej uczniów, która ma służyć pogłębianiu relacji uczniów z nauczycielami.
Na poziomie pierwszym szkolenia uczestnicy dowiedzą się, co to jest autorytet i jakie są jego rodzaje. Poznają społeczno-kulturowe, organizacyjne i osobowościowe czynniki utrudniające budowanie autorytetu nauczyciela.
Podczas zajęć na poziomie drugim prowadzący opowie, dlaczego nauczyciel powinien być autorytetem dla uczniów i co się dzieje, gdy takim autorytetem nie jest − jaki ma to wpływ na proces uczenia, nauczania i wychowania. Omówi także związek autorytetu nauczycielskiego ze stylami kierowania, zapozna uczestników z teorią rozwoju Kohlberga i Habermasa w kontekście budowania autorytetu nauczyciela i skłoni słuchaczy do zaplanowania działań wzmacniających autorytet nauczyciela.
W trakcie poziomu trzeciego osoby biorące udział w szkoleniu poznają czynniki warunkujące budowanie gotowości emocjonalno-społecznej ucznia oraz zaplanują i stworzą fragmenty programów dydaktyczno-wychowawczych uwzględniających specyfikę rozwoju uczniów i budowanie autorytetu nauczycieli.

Poziom pierwszy obejmuje następujące zagadnienia:

  • istota autorytetu;
  • rodzaje autorytetu;
  • społeczno-kulturowe, organizacyjne i osobowościowe czynniki utrudniające budowanie autorytetu nauczyciela.

Poziom drugi obejmuje następujące zagadnienia:

  • konsekwencje autorytetu nauczyciela i jego braku w procesie uczenia, nauczania i wychowania;
  • style kierowania a autorytet nauczyciela;
  • teoria rozwoju Kohlberga i Habermasa w kontekście budowania autorytetu nauczyciela;
  • planowanie działań wzmacniających autorytet nauczyciela.

Poziom trzeci obejmuje następujące zagadnienia:

  • czynniki warunkujące budowanie gotowości emocjonalno-społecznej ucznia;
  • planowanie i tworzenie fragmentów programów dydaktyczno-wychowawczych uwzględniających specyfikę rozwoju uczniów i budowanie autorytetu nauczycieli.

Forma szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 01111, czas trwania: 3x45min

  • dostrzega różnice między rolą autorytetu w relacji dorosły – dorosły oraz w relacji dorosły – dziecko;
  • odróżnia autorytet formalny od naturalnego;
  • identyfikuje źródła autorytetu osób dorosłych u dzieci i w tym kontekście określa źródła własnego autorytetu;
  • definiuje edukacyjne i wychowawcze cele, które można osiągać dzięki autorytetowi;
  • dostrzega rolę autorytetu osoby dorosłej we wspieraniu niezależności i samosterowności dziecka.

Poziom 2, kod poziomu: 01112, czas trwania: 3x45min

  • definiuje edukacyjne i wychowawcze cele, które można osiągać dzięki autorytetowi;
  • dostrzega rolę autorytetu osoby dorosłej we wspieraniu niezależności i samosterowności dziecka;
  • planuje działania wzmacniające własny autorytet, w tym stosuje narzędzia komunikacyjne sprzyjające budowaniu samosterowności i odpowiedzialności uczniów.

Poziom 3, kod poziomu: 01113, czas trwania: 3x45min

  • organizuje i ułatwia współpracę w zespołach wychowawczych i przedmiotowych wokół planowania działań wychowawczych na rzecz dojrzałości społeczno-emocjonalnej uczniów;
  • promuje komunikację sprzyjającą dialogowi między osobą dorosłą a dzieckiem.