Stacjonarne
webinar
e-wykład
MEN
Kolory depresji. Nauczycielom o depresji uczniów

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o depresji u ucznia i umiejętnie zareagować?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:

  • Informacje i ćwiczenia umożliwiające lepsze poznanie depresji, wskażą możliwe przyczyny tej choroby oraz pozwolą bardziej ją zrozumieć.
  • Zestaw wskazówek, jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o chorobie.
  • Zestaw ćwiczeń dla uczniów, pomocnych w przeprowadzeniu lekcji wychowawczych na temat depresji.
  • Przyswoją algorytm postępowania dla nauczyciela w przypadku zaobserwowania u ucznia objawów DEPRESJI.
  • Poznają właściwe reakcje po zaobserwowaniu tendencji samobójczych oraz po próbie samobójczej ucznia.

Wzrastająca liczba nieletnich chorujących na depresję powoduje konieczność edukacji w tym temacie osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Kolory depresji to program, którego celem jest uświadomienie nauczycielom, czym jest depresja, jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o tej chorobie u ucznia oraz jak umiejętnie zareagować w przypadku podejrzenia depresji u młodego człowieka. Uczestnicy szkolenia poznają również właściwe sposoby postępowania po zaobserwowaniu tendencji samobójczych oraz po próbie samobójczej ucznia.

Szkolenie jest realizowane w formie stacjonarnej i online.

Czas  trwania szkolenia stacjonarnego: 4 × 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 × 45 minut
Czas trwania wykładu/e-wykładu: 3 × 45 minut

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 07201, czas trwania: 4x45 min

  • wie jak wygląda świat postrzegany przez osobę chorą na depresję;
  • obala mity na temat choroby jaką jest depresja;
  • zna definicję depresji;
  • rozumie emocje, jakie mogą odczuwać uczniowie i zna sposoby radzenia sobie z nimi;
  • rozpoznaje reakcje dorosłych na trudne zachowania uczniów;
  • identyfikuje przyczyny depresji.

Poziom 2, kod poziomu: 07202, czas trwania: 4x45 min

  • rozpoznaje objawy depresji u młodych ludzi;
  • rozumie wpływ choroby ucznia na jego funkcjonowanie w szkole;
  • wie jak zareagować kiedy podejrzewa depresję u ucznia;
  • rozumie jak pobyt ucznia w szkole może wspierać lub utrudniać leczenie depresji;
  • identyfikuje zachowania ucznia mogące wskazywać na zamiary samobójcze;
  • wie jak zareagować po zaobserwowaniu tendencji samobójczych lub po próbie samobójczej u ucznia;
  • korzysta z pomysłów na przeprowadzenie lekcji wychowawczej „Kolory depresji”.