Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o depresji u ucznia i umiejętnie zareagować?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- Informacje i ćwiczenia umożliwiające lepsze poznanie depresji, wskażą możliwe przyczyny tej choroby oraz pozwolą bardziej ją zrozumieć.
- Zestaw wskazówek, jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o chorobie.
- Zestaw ćwiczeń dla uczniów, pomocnych w przeprowadzeniu lekcji wychowawczych na temat depresji.
- Przyswoją algorytm postępowania dla nauczyciela w przypadku zaobserwowania u ucznia objawów DEPRESJI.
- Poznają właściwe reakcje po zaobserwowaniu tendencji samobójczych oraz po próbie samobójczej ucznia.
Wzrastająca liczba nieletnich chorujących na depresję powoduje konieczność edukacji w tym temacie osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Kolory depresji to program, którego celem jest uświadomienie nauczycielom, czym jest depresja, jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o tej chorobie u ucznia oraz jak umiejętnie zareagować w przypadku podejrzenia depresji u młodego człowieka. Uczestnicy szkolenia poznają również właściwe sposoby postępowania po zaobserwowaniu tendencji samobójczych oraz po próbie samobójczej ucznia.
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 07201, czas trwania: 4x45 min
- wie jak wygląda świat postrzegany przez osobę chorą na depresję;
- obala mity na temat choroby jaką jest depresja;
- zna definicję depresji;
- rozumie emocje, jakie mogą odczuwać uczniowie i zna sposoby radzenia sobie z nimi;
- rozpoznaje reakcje dorosłych na trudne zachowania uczniów;
- identyfikuje przyczyny depresji.
Poziom 2, kod poziomu: 07202, czas trwania: 4x45 min
- rozpoznaje objawy depresji u młodych ludzi;
- rozumie wpływ choroby ucznia na jego funkcjonowanie w szkole;
- wie jak zareagować kiedy podejrzewa depresję u ucznia;
- rozumie jak pobyt ucznia w szkole może wspierać lub utrudniać leczenie depresji;
- identyfikuje zachowania ucznia mogące wskazywać na zamiary samobójcze;
- wie jak zareagować po zaobserwowaniu tendencji samobójczych lub po próbie samobójczej u ucznia;
- korzysta z pomysłów na przeprowadzenie lekcji wychowawczej „Kolory depresji”.