Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o depresji u ucznia i umiejętnie zareagować?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- uzyskasz informacje i otrzymasz ćwiczenia umożliwiające lepsze poznanie depresji, które wskażą możliwe przyczyny tej choroby oraz pozwolą bardziej lepiej ją zrozumieć,
- otrzymasz zestaw wskazówek, jak rozpoznać sygnały mogące świadczyć o chorobie,
- otrzymasz zestaw ćwiczeń dla uczniów, pomocnych w przeprowadzeniu lekcji wychowawczych na temat depresji,
- przyswoisz algorytm postępowania dla nauczyciela w przypadku zaobserwowania u ucznia objawów DEPRESJI,
- poznasz właściwe reakcje po zaobserwowaniu tendencji samobójczych oraz po próbie samobójczej ucznia.
Ramowy program szkolenia:
MODUŁ 1
- Świadomość, jak wygląda świat postrzegany przez osobę chorą na depresję.
- Obalenie powszechnych mitów na temat tej choroby.
- Poznanie definicji depresji.
- Trudne emocje, jakie mogą odczuwać uczniowie, i sposoby radzenia sobie z nimi.
- Charakterystyka okresu dojrzewania.
- Możliwe reakcje dorosłych na trudne zachowania uczniów.
- Możliwe przyczyny depresji.
MODUŁ 2
- Możliwe objawy depresji u młodych ludzi.
- Wpływ choroby ucznia na jego funkcjonowanie w szkole.
- Właściwe reakcje nauczyciela, kiedy podejrzewa depresję u ucznia.
- Świadomość, jak pobyt dziecka w szkole może wspierać lub utrudniać leczenie depresji.
- Przykładowa rozmowa nauczyciela z uczniem.
- Niepokojące zachowania ucznia mogące wskazywać na zamiary samobójcze.
- Właściwe reakcje po zaobserwowaniu tendencji samobójczych lub po próbie samobójczej.
- Pomysły na przeprowadzenie lekcji wychowawczej „Kolory depresji”.
Metodyka szkolenia:
dzielenie się doświadczeniami, praca w małych grupach oraz ćwiczenia indywidualne (zaznaczanie prawidłowych odpowiedzi, uzupełnianie tabelki, wybór właściwych wypowiedzi, rysowanie, przyporządkowanie wypowiedzi do właściwych grup), podawanie przykładów z życia, odgrywanie ról, analiza diagramów i schematów.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Prezentacje.
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 07201, czas trwania: 4x45 min
- wie jak wygląda świat postrzegany przez osobę chorą na depresję;
- obala mity na temat choroby jaką jest depresja;
- zna definicję depresji;
- rozumie emocje, jakie mogą odczuwać uczniowie i zna sposoby radzenia sobie z nimi;
- rozpoznaje reakcje dorosłych na trudne zachowania uczniów;
- identyfikuje przyczyny depresji.
Poziom 2, kod poziomu: 07202, czas trwania: 4x45 min
- rozpoznaje objawy depresji u młodych ludzi;
- rozumie wpływ choroby ucznia na jego funkcjonowanie w szkole;
- wie jak zareagować kiedy podejrzewa depresję u ucznia;
- rozumie jak pobyt ucznia w szkole może wspierać lub utrudniać leczenie depresji;
- identyfikuje zachowania ucznia mogące wskazywać na zamiary samobójcze;
- wie jak zareagować po zaobserwowaniu tendencji samobójczych lub po próbie samobójczej u ucznia;
- korzysta z pomysłów na przeprowadzenie lekcji wychowawczej „Kolory depresji”.