Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak mądrze i skutecznie wychowywać ucznia XXI wieku?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Poznasz i zastosujesz metody i narzędzia pozytywnej dyscypliny.
- Zastosujesz skuteczne strategie radzenia sobie z negatywnymi zachowaniami dzieci i młodzieży.
- Dowiesz się, jak regulować emocje, ze szczególnym uwzględnieniem depresji, lęku, traumy i innych uczuć pojawiających się, gdy potrzeby dziecka nie są zaspokojone.
Ramowy program szkolenia
- Wykonanie rysunków w grupach techniką 7 kropek – poczucie sprawstwa , skuteczności i sukcesu.
- Miniwykład o POZYTYWNEJ DYSCYPLINIE (treści wykładu: cztery kryteria pozytywnej dyscypliny, narzędzia pozytywnej dyscypliny, cztery kroki współpracy, cztery „R” kary negatywne skutki nagrody, cztery „P” rozwiązań problemów, pytania pełne ciekawości, logiczne konsekwencje), czyli o skutecznych strategiach radzenia sobie z negatywnymi zachowaniami dziecin i młodzieży (np. : bójki, wulgaryzmy, chęć dominacji , brak współpracy itp. ).
- Wykonanie miejsca pozytywnego wyciszenia i agendy.
- Praktyczne zastosowanie metody PD ( metoda dramy – przekierowanie zachowania dziecka scenki – dziecko nie sprząta zabawek, dzieci się biją, dziecko nie chce jeść).
- Miniwykład o empatii, emocjach, traumach – czyli jak zrozumieć i regulować emocje, ze szczególnym uwzględnieniem depresji, lęku, traumy oraz o trenowaniu uważności poprzez skupienie się na teraźniejszości, co umożliwi pokonać własny strach, wydostać się z pułapki emocjonalnej, aby nauczyć się pozytywnego myślenia.
- Bajka „Brzydkie kaczątko” – integracja grupy i wzmocnienie samooceny.
- Opowiadanie „ Tajemnica Piotrusia”(- radzenie sobie
z lękiem. - Techniki oddechowe pomagające dziecku radzić sobie z emocjami i wspomagające samoświadomość – uwalnianie emocji Hawkinsa.
- Zaprojektowanie EMOCJONOMETRU – urządzenia do mierzenia emocji.
- Metoda ciszy Marii Montessori ćwiczenia z kroplami wody.
- Zorganizowanie spotkania grupy w celu znalezienia wspólnego rozwiązania.
- Wykonanie kartek wdzięczności.
Metodyka szkolenia:
miniwykład, praca w grupach , drama, rysunek, taniec choreoterapeutyczny, bajka terapeutyczna, wizualizacja, świadomy oddech.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób online
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Bibliografia / netografia.
3. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
– Cztery kryteria pozytywnej dyscypliny.
– Narzędzia pozytywnej dyscypliny.
– Cztery kroki współpracy.
– Cztery „R” kary i negatywne skutki nagrody.
– Cztery „P” rozwiązań problemów.
– Pytania pełne ciekawości.
– Logiczne konsekwencje.
– Techniki oddechowe dla dzieci.
– EMOCJONOMETR.
– Metodę uwalniania emocji Howkinsa.
– Metoda ciszy Montessori.