Stacjonarne
Online
MEN
Jak mądrze wychowywać dzisiejszego ucznia, czyli pozytywna dyscyplina w praktyce

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

 jak mądrze i skutecznie wychowywać ucznia XXI wieku? 

To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  •  Poznasz i zastosujesz  metody i narzędzia pozytywnej dyscypliny.
  • Zastosujesz skuteczne strategie radzenia sobie z negatywnymi zachowaniami  dzieci i młodzieży.
  • Dowiesz się, jak regulować emocje, ze szczególnym uwzględnieniem  depresji, lęku, traumy i innych uczuć pojawiających się, gdy potrzeby dziecka nie są zaspokojone.

Ramowy program szkolenia

  1. Wykonanie rysunków w grupach techniką 7 kropek – poczucie sprawstwa , skuteczności i sukcesu.
  2. Miniwykład o POZYTYWNEJ DYSCYPLINIE (treści wykładu: cztery kryteria pozytywnej dyscypliny, narzędzia pozytywnej dyscypliny, cztery kroki współpracy, cztery „R” kary negatywne skutki nagrody, cztery „P” rozwiązań problemów, pytania pełne ciekawości, logiczne konsekwencje), czyli o skutecznych strategiach radzenia sobie z negatywnymi zachowaniami dziecin i młodzieży (np. : bójki, wulgaryzmy, chęć dominacji , brak współpracy itp. ).
  3. Wykonanie miejsca pozytywnego wyciszenia i agendy.
  4. Praktyczne zastosowanie metody PD ( metoda dramy – przekierowanie zachowania dziecka scenki – dziecko nie sprząta zabawek, dzieci się biją, dziecko nie chce jeść).
  5. Miniwykład o empatii, emocjach, traumach – czyli jak zrozumieć i regulować emocje, ze szczególnym uwzględnieniem depresji, lęku, traumy oraz o trenowaniu uważności poprzez skupienie się na teraźniejszości, co umożliwi pokonać własny strach, wydostać się z pułapki emocjonalnej, aby nauczyć się pozytywnego myślenia.
  6. Bajka „Brzydkie kaczątko” – integracja grupy i wzmocnienie samooceny.
  7. Opowiadanie „ Tajemnica Piotrusia”(- radzenie sobie
    z lękiem.
  8. Techniki oddechowe pomagające dziecku radzić sobie z emocjami i wspomagające samoświadomość – uwalnianie emocji Hawkinsa.
  9. Zaprojektowanie EMOCJONOMETRU – urządzenia do mierzenia emocji.
  10. Metoda ciszy Marii Montessori ćwiczenia z kroplami wody.
  11. Zorganizowanie spotkania grupy w celu znalezienia wspólnego rozwiązania.
  12. Wykonanie kartek wdzięczności.

Metodyka szkolenia:

miniwykład, praca w grupach , drama, rysunek, taniec choreoterapeutyczny, bajka  terapeutyczna, wizualizacja, świadomy oddech.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online /  do 25 osób online
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.
2. Bibliografia / netografia.
3. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
– Cztery kryteria pozytywnej dyscypliny.

– Narzędzia pozytywnej dyscypliny.
– Cztery kroki współpracy.
– Cztery „R” kary i negatywne skutki nagrody.
– Cztery „P” rozwiązań problemów.
– Pytania pełne ciekawości.
– Logiczne konsekwencje.
– Techniki oddechowe dla dzieci.
– EMOCJONOMETR.
– Metodę uwalniania emocji Howkinsa.
– Metoda ciszy Montessori.