Stacjonarne
Online
MEN
Łagodna stanowczość – przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz:

dowiedzieć się, jak realnie można zmniejszyć problem agresji  przemocy w polskich szkołach?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Otrzymasz pogłębioną wiedzę dotyczącą problemu agresji i przemocy;
  • Nauczysz się praktycznych umiejętności wychowawczych;
  • poznasz zagadnienia nie tylko interwencji, lecz także profilaktyki;
  • nauczysz się współpracy w zespole pedagogicznym oraz współpracy z innymi specjalistami i przedstawicielami właściwych służb;
  • zwiększysz umiejętności tworzenia autorskich programów przeciwdziałania agresji.

Ramowy program szkolenia

MODUŁ 1

  • Agresja a przemoc i ich funkcje.
  • Formy agresji / przemocy.
  • Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy.
  • Przyczyny zachowań agresywnych (agresja jako instynkt, jako efekt frustracji potrzeb, jako wynik społecznego uczenia się).
  • Złość a agresja.
  • Rodzinne i indywidualne czynniki występowania zachowań agresywnych / opartych na przemocy.
  • Wyniki eksperymentu więziennego Philipa Zimbardo w kontekście agresji / przemocy uczniów.
  • Wpływ szkoły i rówieśników na występowanie zachowań agresywnych / opartych na przemocy.
  • Sposoby przeciwdziałania negatywnemu wpływowi rówieśników i środowiska szkolnego na występowanie zachowań agresywnych / opartych na przemocy.
  • Zasady interwencji w sytuacji zaobserwowania agresywnego zachowania.

 

MODUŁ 2

  • Założenia komunikacji w koncepcji Porozumienie bez przemocy.
  • Język osądów a język potrzeb.
  • Zasady komunikacji według Porozumienia bez przemocy.
  • Przeciwdziałanie sytuacjom konfliktowym według Porozumienia bez przemocy.
  • Radzenie sobie z atakiem werbalnym.
  • Konstruktywne wyrażanie gniewu.
  • Agresja i przemoc uczniów w kontekście prawnym.
  • Procedury postępowania nauczycieli w sytuacjach zagrożenia przestępczością i demoralizacją.
  • Współpraca ze specjalistami / przedstawicielami innych służb.

 

MODUŁ 3

  • Założenia i elementy treningu zastępowania agresji.
  • Założenia i elementy treningu umiejętności społecznych.
  • Praktyka prowadzenia treningu umiejętności społecznych.
  • Założenia i elementy treningu kontroli złości.
  • Praktyka prowadzenia treningu kontroli złości.
  • Założenia i elementy treningu wnioskowania moralnego.
  • Praktyka prowadzenia treningu wnioskowania moralnego.
  • Elementy szkolnego programu przeciwdziałania agresji.
  • Działania podejmowane w ramach profilaktyki uniwersalnej.
  • Działania podejmowane w ramach profilaktyki selektywnej.
  • Działania podejmowane w ramach profilaktyki wskazującej.

Metodyka szkolenia:

Proces uczenia się będzie przebiegał w następujących etapach: nakreślenie konkretnego problemu i uświadomienie uczestnikom jego znaczenia – zaprezentowanie wiedzy teoretycznej pozwalającej poradzić sobie z problemem – wypracowanie konkretnych rozwiązań możliwych do przeniesienia do praktyki zawodowej lub przećwiczenie umiejętności w sytuacjach z realnego życia uczestników.

Proces uczenia będzie odwoływał się do dotychczasowych doświadczeń uczestników poprzez wzmacnianie skutecznych metod radzenia sobie z agresją / przemocą i dostarczanie wskazówek w celu udoskonalenia mniej funkcjonalnych praktyk. Uczestnicy będą mogli odwoływać się w pracy ćwiczeniowej do realnych problemów, z którymi spotykają się w codziennej pracy.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min warsztat stacjonarny

3 x 45 min wykład stacjonarny

3 x 45 min wykład online

2 x45 min webinar na żywo

Materiały dla uczestników:

1. Prezentacja

2. Karty pracy.

 

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 07011, czas trwania: 3x45min

  • Zwiększy zdolności do adekwatnego reagowania, gdy wystąpią zjawiska przemocy i agresji wśród uczniów oraz wzmocnienie profilaktyki takich zachowań z uwzględnieniem prawidłowości rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży.

Poziom 2, kod poziomu: 07012, czas trwania: 3x45min

  • Zwiększy zdolności do adekwatnego reagowania, gdy wystąpią zjawiska przemocy i agresji wśród uczniów oraz wzmocnienie profilaktyki takich zachowań z uwzględnieniem prawidłowości rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży.

Poziom 3, kod poziomu: 07013, czas trwania: 3x45min

  • Zwiększy zdolności do adekwatnego reagowania, gdy wystąpią zjawiska przemocy i agresji wśród uczniów oraz wzmocnienie profilaktyki takich zachowań z uwzględnieniem prawidłowości rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży.

wykład stacjonarny, kod poziomu: 0701W, czas trwania: 3x45min

Zwiększy zdolności do adekwatnego reagowania, gdy wystąpią zjawiska przemocy i agresji wśród uczniów oraz wzmocnienie profilaktyki takich zachowań z uwzględnieniem prawidłowości rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży.