Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
więcej na temat problematyki higieny głosu, udoskonalić warsztat głosowy, pogłębić świadomość funkcjonowania głosu jako narzędzia pracy nauczyciela?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- Podstawowe i zaawansowane umiejętności w zakresie samokształcenia głosu.
- Wiedzę dotyczącą problematyki rozluźniania, oddechu i podstawowych składowych poprawnej emisji.
- Wsparcie świadomości indywidualnych ograniczeń, uwarunkowań oraz możliwości rozwoju aparatu emisji i artykulacji.
- Nabędą podstawowe kompetencje w dziedzinie emisji i komunikacji werbalnej.
- Umiejętność rozróżnienia podstawowych problemów dotyczących głosu.
Sprawdź, w czym szkolenie może być pomocne w Twojej placówce
Dwupoziomowe szkolenie obejmujące złożoną problematykę związaną z emisją głosu, rozumianego jako podstawowe narzędzie służące do komunikacji interpersonalnej w zakresie treści i emocji. Szkolenie wdraża w problematykę higieny głosu w codziennej pracy nauczyciela. Pomaga przyswoić szeroki zakres prostych, funkcjonalnych ćwiczeń i mechanizmów wspierających samokształcenie w celu uzyskania poprawnej emisji. Zwiększa samoświadomość nauczyciela i wspiera go w w y tyczeniu indywidualnego kierunku dalszej samodzielnej pracy.
Dowiedz się, jak będą pracować uczestnicy szkolenia
Proces uczenia zgodny z logiką pracy nad emisją głosu zakłada zbudowanie podstawy pojęciowej i pracę nad wyjaśnieniem kolejnych elementów tworzenia dźwięku − rozluźnieniem, oddechem, fonią i artykulacją. Doświadczenie nauczycieli jest podstawowym punktem odniesienia do tworzenia indywidualnie nacechowanych planów samokształcenia.
Zwróć uwagę na…
Prowadzący zajęcia są profesjonalistami w zakresie emisji głosu – w większości aktorami teatralnymi. Uczestnicy będą wykonywać ćwiczenia z użyciem głosu w warunkach grupowego i indywidualnego aktywnego działania. Dowiedzą się:
- czym jest fonia – proces tworzenia dźwięku;
- co to są składowe artykułowanego dźwięku;
- jak wyćwiczyć: rozluźnianie, oddech, dźwięk, artykulację – ćwiczenia, teoria;
- co to jest ochrona głosu – profilaktyka.
Uczestnicy wykształcą powyższe umiejętności podczas obserwacji aktywności głosowej własnej i innych. Warsztat wymaga swobodnego stroju.
Forma i czas szkolenia:
5 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 06011, czas trwania: 5x45min
- wykonuje podstawowe ćwiczenia emisyjne i rozluźniające;
- jest gotów zmienić dotychczasowe nawyki pracy z głosem;
- zna swoje uwarunkowania głosowe;
- określa możliwe działania zapobiegające ograniczeniom ekspresji werbalnej.
Poziom 2, kod poziomu: 06012, czas trwania: 5x45min
- rozważnie stosuje w praktyce poznane umiejętności;
- wykonuje ćwiczenia oddechowe i rozluźniające;
- rozpoczyna działania profilaktyczne w sytuacjach zagrożenia głosu;
- promuje w swoim środowisku higienę głosu.