Stacjonarne
Online
MEN
Psychoseksualność – co każdy nauczyciel wiedzieć powinien

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeśli chcesz poznać zagadnienia z zakresu rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat oraz rozwinąć umiejętność reagowania na trudności i wyzwania dotyczące psychoseksualności uczennic i uczniów, to szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • zrozumiesz podstawowe pojęcia z dziedziny psychoseksualności,
  • dowiesz się, jak przebiega rozwój psychoseksualny, w tym rozwój orientacji seksualnej i tożsamości płciowej,
  • rozpoznasz zachowanie normatywne i pozanormatywne w obszarze seksualności dziecka i nastolatka,
  • w przypadku zachowań pozanormatywnych dobierzesz odpowiednią strategię wczesnej interwencji,
  • dowiesz się, jak rozmawiać z uczniem o seksualności,
  • poznasz właściwy, inkluzywny język rozmów o seksualności,
  • dowiesz się, jak tworzyć wspierające i włączające środowisko w klasie i w szkole.

Ramowy program szkolenia:

  1. Czym jest seksualność? – płeć biologiczna, orientacja seksualna, tożsamość płciowa, preferencje seksualne – znaczenie i istota podstawowych pojęć.
         
  2. Etapy rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży.
            
  3. Normy i odchylenia w rozwoju psychoseksualnym:
    • norma seksualna – jakie mamy normy w seksuologii i jak je rozumieć w kontekście zachowań uczniów,
    • tożsamość płciowa – czym jest, jak się rozwija; poznanie takich pojęć jak: transseksualność, interseksualność, niebinarność i inne.
    • orientacja seksualna: heteroseksualność, homoseksualność, biseksualność; czym jest aseksualność, panseksualość, autoseksualość.

     

  4. Sposoby reagowania na występowanie pozanormatywnych zachowań seksualnych u uczniów.
    • wczesna interwencja – jak reagować w konkretnych sytuacjach,
    • jak rozmawiać z rodzicami,
    • jak efektywnie współpracować z psychologiem, pedagogiem i innymi specjalistami,
    • gdzie szukać specjalistycznego wsparcia i pomocy.

     

  5. Tworzenie środowiska wspierającego uczennice i uczniów w rozwoju psychoseksualnym:
    • język inkluzywny – w jaki sposób rozmawiać o seksualności,
    • szkolne inicjatywy i przedsięwzięcia – przykłady dobrych praktyk z zakresu działań antydyskryminacyjnych.

Metodyka szkolenia:

prezentacja, wykład, metody aktywizujące – praca grupowa, dyskusja, scenki, case study, pytania i odpowiedzi

Forma i czas szkolenia:

4 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / bez ograniczeń

Materiały dla uczestników:

  • prezentacja,
  • karty pracy,
  • e-narzędziownik