Stacjonarne
Online
MEN
ABC pracy z rodzicami dziecka niegrzecznego – czyli jakiego?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

co tak naprawdę oznacza określenie grzeczny uczeń? Jaka jest różnica między uczniem grzecznym a wygodnym? Jak rozumieć i interpretować normy rozwojowe naszych uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • będziesz umieć odpowiednio przygotować się i poprowadzić efektywną rozmowę z rodzicem ucznia, który sprawia trudności wychowawcze lub ma trudności edukacyjne;
  • dowiesz się, za co jesteś odpowiedzialny/odpowiedzialna w budowaniu współpracy z rodzicami.

Ramowy program szkolenia

POZIOM I

1.      Co to znaczy grzeczny uczeń?

·      Grzeczny uczeń a wygodny uczeń

·      Co w rozwoju dziecka 7–9-letniego nie powinno nas dziwić – normy rozwojowe

2.      Emocje w budowaniu relacji z uczniem i jego rodzicem

·      Porwanie emocjonalne – jak je rozpoznać i unikać go

·      Trójdzielny mózg i jego rola w komunikacji

3.      Odpowiedzialność nauczyciela – na co mam wpływ?

·      Mapa wyboru – pozycja uczącego i wyrokującego

·      Schematy myślowe utrudniające obiektywne spojrzenie na ucznia

4.      Techniki aktywnego słuchania

·      Parafraza

·      Komunikaty osobiste

·      Dowartościowanie – komplementowanie

·      Empatyczny odbiór

·      Skupienie na rozwiązaniu

5.      Pułapki w komunikacji

·      Fakty a interpretacje

·      Precyzja komunikatu

6.      Rozmowa z rodzicem

·      Przygotowanie się do rozmowy z rodzicem

·      Rozpoczęcie rozmowy z rodzicem

·      Prowadzenie dialogu z rodzicem

 

POZIOM II

1.      Co to znaczy grzeczny uczeń?

·      Grzeczny uczeń a wygodny uczeń

·      Co w rozwoju dziecka 7–9-letniego nie powinno nas dziwić – normy rozwojowe

2.      Emocje w budowaniu relacji z uczniem i jego rodzicem

·      Porwanie emocjonalne – jak je rozpoznać i unikać go

·      Trójdzielny mózg i jego rola w komunikacji

3.      Odpowiedzialność nauczyciela – na co mam wpływ?

·      Mapa wyboru – pozycja uczącego i wyrokującego

·      Schematy myślowe utrudniające obiektywne spojrzenie na ucznia

4.      Techniki aktywnego słuchania

·      Parafraza

·      Komunikaty osobiste

·      Dowartościowanie – komplementowanie

·      Empatyczny odbiór

·      Skupienie na rozwiązaniu

5.      Pułapki w komunikacji.

·      Fakty a interpretacje

·      Precyzja komunikatu

6.      Rozmowa z rodzicem

·      Przygotowanie się do rozmowy z rodzicem

·      Rozpoczęcie rozmowy z rodzicem

·      Prowadzenie dialogu z rodzicem

 

POZIOM III

1.      Prawidłowości rozwojowe 10–14-latków

·      Co nas nie powinno dziwić?

2.      Rodzice–nauczyciele: sojusznicy czy wrogowie?

·      Nauczyciel z perspektywy rodzica

·      Rodzic z perspektywy nauczyciela

·      Czynniki (warunki) dobrej współpracy

3.      Odpowiedzialność nauczyciela

·      Na co mam wpływ?

·      Mapa wyboru – pozycja uczącego i pozycja wyrokującego

4.      Emocje w budowaniu relacji z rodzicem

·      Porwanie emocjonalne – jak je rozpoznać i co z nim robić?

·      Trójdzielny mózg

5.      Jak budować dobrą atmosferę rozmowy z rodzicem?

·      Co może zrobić nauczyciel i na co warto uważać?

·      Postawy rodziców utrudniające współpracę

6.      Dbanie o swoje granice w kontakcie z agresywnym rodzicem – asertywny nauczyciel

·      Radzenie sobie z krytyką rodzica

·      Metoda stopniowania reakcji do zastosowania w przypadku agresywnego rodzica

·      Asertywna odmowa, asertywna aprobata

7.      Uczymy się dialogu z rodzicami – jak rozmawiać z rodzicem o trudnym zachowaniu dziecka?

Metodyka szkolenia:

Przedstawione zagadnienia teoretyczne zostaną wykorzystane przez uczestników do symulacji rozmów z rodzicami. Zdobyte podczas szkolenia umiejętności ułatwią nauczycielom przygotowanie się i skuteczne prowadzenie rozmów z rodzicami ucznia, który sprawia trudności wychowawcze lub edukacyjne.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy
2. Prezentacje

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 07141, czas trwania: 4x45min

  • posiada umiejętność prowadzenia rozmów z rodzicami ucznia, którzy sprawiają trudności edukacyjne lub wychowawcze;
  • zna sposoby efektywnej komunikacji z rodzicem oraz techniki aktywnego słuchania;
  • przećwiczy umiejętność rozpoznawania emocji, które skutkują porwaniem emocjonalnym, przez co nie służą dobrej komunikacji;
  • zna prawidłowości rozwojowe uczniów młodszych.

Poziom 2, kod poziomu: 07142, czas trwania: 4x45min

  • zna prawidłowości rozwojowe uczniów starszych;
  • zna techniki aktywnego słuchania;
  • wie, za co są odpowiedzialni nauczyciele i na co mają wpływ w budowaniu współpracy z rodzicami;
  • wie, czym jest porwanie emocjonalne oraz jak emocje interlokutorów wpływają na komunikację;
  • potrafi zastosować w rozmowie z rodzicem poznane techniki aktywnego słuchania;
  • zna schematy myślowe, które utrudniają obiektywne spojrzenie na ucznia, przez co przeszkadzają w obiektywnym przekazaniu informacji o dziecku jego rodzicowi.

 

Poziom 3, kod poziomu: 07143, czas trwania: 4x45min

  • zna prawidłowości rozwojowe dzieci przedszkolnych;
  • zna techniki aktywnego słuchania;
  • wie, jakie są pułapki w komunikacji i dlaczego warto ich unikać;
  • wie, za co są odpowiedzialni i na co mają wpływ w budowaniu współpracy z rodzicami;
  • wie, co to jest porwanie emocjonalne oraz jak emocje interlokutorów wpływają na komunikację;
  • potrafi przygotować się do rozmowy z rodzicami;
  • potrafi zastosować w rozmowie z rodzicem poznane techniki aktywnego słuchania;
  • zna schematy myślowe, które utrudniają obiektywne spojrzenie na ucznia, przez co przeszkadzają w obiektywnym przekazaniu informacji o dziecku jego rodzicowi.